בתום דיוני הבוקר • הרצוג: "נתניהו מוכר את המדינה ומפזר חצי מיליארד שקל"

גואל ועקנין 2 Comment on בתום דיוני הבוקר • הרצוג: "נתניהו מוכר את המדינה ומפזר חצי מיליארד שקל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת סיימה הבוקר (רביעי) את הדיונים בקריאה שנייה ושלישית בהצעת חוק יסוד הממשלה – וכפי הצפוי ההצבעה להרחבת מספר השרים תתקיים בשעה 13:00.

בדיון תקפו חברי האופוזיציה את נתניהו ואת המפלגות החרדיות השותפות. יו"ר האופוזציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "בוקר טוב לבנימין נתניהו, ראש ממשלה שבמקום לפתור את הבעיות במדינה מוכר את המדינה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים. במדינה שחבורה של קיצונים השתלטו על ההגה, ראש הממשלה מנהל גגון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה ואנחנו משלמים".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "אני כמעט מתרגש, סוף סוף אני יכול לעלות לדוכן הנואמים בכנסת ולדבר כאן בלי משמעת קואליציונית ובלי מגבלות התפקיד, פשוט גן עדן אמיתי. רבין אמר פעם שבכל קואליציה יש מעט גועליציה, הבעיה שבקואליציה הזו יש בעיקר גועליציה".

"40 אחוז מתושבי דימונה הצביעו בעד הליכוד, ולא שמעתי אף אחד מחברי הליכוד מתייחס לנושא. בימים האחרונים נהרגו 14 איש בתאונות דרכים, מישהו מדבר על זה? מדברים רק על התיקים. בחינות הבגרות שהודלפו, איפה שר החינוך המיועד? כולם עסוקים רק בשרים וסגני שרים".

"הבעיה של הממשלה הזו היא שהיא ממשלה בלי טעם וריח, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום. עם זה אנחנו נצטרך לחיות, ואני מקווה שנחיה עם זה מעט מאוד זמן.
אני רוצה להזהיר את חבריי בבית היהודי שבונים על הרבה תקציבים, כנראה שלא יהיה להם הרבה זמן לחיות בממשלה הזו. כשהאמריקאים יבואו לכפות על נתניהו יוזמה מדינית, חברי השמאל ישימו שטריימל כמו שאמרה שולמית אלוני ויצטרפו לקואליציה עם ש"ס ויהדות התורה".

ח"כ יאיר לפיד אמר כי "הבניין הזה יש לו חוש ריח, והוא מרחרח עכשיו באוויר ואומר שעוד לא הוקמה הממשלה ואין שום ריח של חגיגיות באוויר רק ריח של עובש. כבר אנחנו יודעים שהממשלה זו קבוצה של אנשים שלא אוהבים אחד את השני שלא רוצים שהאחר יצליח, שמסתכלים בחשדנות אחד על שני".

"אי אפשר לקרוא לזה חוק הג'ובים כי גו'ב זה עבודה, החוק הזה עוסק בתפקידים ריקים מתוכן. זה לא חוק הג'ובים אלא חוק הלובים, כי מי שיש לו לובי יסדרו לו ומי שאין לו לובי לא יסדרו לו", אמר לפיד.

לדבריו, "יש שני שקרים שניסו למכור מעל הדוכן הזה, הראשון הוא שמדובר רק ב20 שרים אבל אין שום מגבלה על מספר השרים ואנחנו מכירים את השחקנים ויודעים בדיוק מה יקרה. בכל פעם שתהיה בעיה יתווסף עוד שר. השקר השני הוא שזה עולה מיליונים בודדים. עלות שר היא קודם כל הפעילות שהוא מייצר ובסוף זה עולה מאות מיליוני שקלים".

ח"כ אחמד טיבי אמר כי "ממשלה שהתחייבה שלא תעלה על 18 שרים עושה קרקס שלם כדי שמספר המושבים של עור הצבי יהיה לפחות 22. הממשלה הזו תהפוך מממשלה צרה לממשלה צרה צרורה אם המחנה הציוני יצטרפו אליה. הציבור רוצה מח"כ הרצוג התחייבות ברורה שאתה לא מציל אותו, לא היום ולא בעוד חצי שנה.
זו ממשלת ימין קיצוני שאפילו ראש הממשלה לא רצה אותה, הוא נסחט ע"י שר אחר שיש לו רק 8 ח"כים והוא סחט אותו עד טיפת עור הצבי האחרונה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    פלוגתה בין ליברמן ללפיד: לדברי ליברמן – "לממשלה הזו אין טעם ואין ריח", לדברי לפיד – "לממשלה הזו יש ריח של עובש". אבל תסבירו לי את דברי לפיד ש"לבניין הזה יש חוש ריח", לא הבנתי.

  2. 1

    ולא פליגי דכל חד וחד רגשותיה דנפשיה קאמר!!!